Andra advent

Söndag idag, vilket också betyder andra advent. Helt galet så fort tiden går! Jag har varit ute i skogen hos min pappa i stort sett hela veckan, när jag väl är inne i stan så är det givetvis Linus som gäller! Än så länge är det inte snö så långt ögat kan nå, sjukt tråkigt! I Landskrona förra vintern var där någon kväll mega snöstorm och snön var halvägs upp på dörren på morgonen när man vaknade, det vill jag ha igen!

I år ska mamma, jag och mina brödrar fira jul i Småland, i vår stuga. Det gör vi vart annat år som en sort tradition. Galet fint är där! Och där är nästan alltid snö på julafton. Där uppe äter vi god mat som mormor snällt stått och jobbat med hela dagen, sen är vi ute och åker lite pulka efter fyrhjulingen, kör lite sparkstötting och har massvis med snöbollskrig! Man bli som ett barn igen.

Nog om det, ikväll ska jag färga min brors hår samt klippa honom.. För er som inte vet älskar jag alltså allt som har med hår att göra, klippa, färga, fixa frisyrer osv. Dyker kanske upp en egen kategori med det ämnet med lite bra-att-veta tips osv.

Just nu känner jag dock för att ta på mig jackan och gå ut för att ta en cigg på balkongen. Jag borde sluta röka, men det är inte alltid så lätt. Stort grattis till er som lyckats! Jag har dock börjat dra ner på det, men det går i vågor. Ett paket hade jag i 7 dagar, det är jag mycket stolt över, så jag är väl iallafall på god väg. Någon som har ett bra tips kanske?

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för tipset om texten ;)

2007-12-10 @ 17:38:58
URL: http://www.nogg.se/mamma0709

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback