Nattuggla

Hej hopp!
Här sitter jag mitt i natten och vägrar sova! Vill ni veta varför? Jo, det är så att min kära lillasyster låg i soffan och kollade på film när hon helt plötsligt bara spyr rakt ut, över hela soffan, alla kuddar och en hel filt. Vi snackar inte lite kräk nu, det var mängder! Efter det har hon varit sängliggandes med några kräk-pauser lite då och då. Ohja, ni tror rätt, maginfluensa! Det värsta som någonsin kan drabba en. (nåja, lite överdrivet kanske) Och efter kräkdoften och lätet av klökningar har jag mått illa från och till. Jag resonerar som så att om jag är vaken kan jag kanske hindra den från att sätta igång, men om jag sover.. Då kan den attackera och då är det helt fritt fram, feg som den är den där magsjukan! Låter det löjligt? Ja, men så är det.. Jag avskyr det, det är det absolut värsta som finns. Jag har haft körtelfeber, sprängda trumhinnor, jävulsk mensvärk, min bedövning slutade verka mitt under en operation, men magsjukan.. den tar allt! Jag har gått här hemma nu med min halsduk upp över näsan i hopp om att inte andas in några baciller, även om jag vet att det förmodligen redan har smittat, om jag är smittad vill säga. Jag har tagit 3 fulla munnar whiskey och skrubbat hela min kropp så huden nästan trillat av. Hjälper inte det så vet i fan vad som hjälper. Men men, jag har hinken brevid sängen för säkerhets skull, himla rolig nyårsafton det blir om man drabbas av denna hemska sjukdom! (jag vet att det låter som att det vore en dödlig sjukdom)

Nej, nu får jag göra något annat. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback