Massvis text

Jag är dålig på att uppdatera, jag vet. Jag vet inte ens vad som har hänt sen sist. Hm..

Kan börja med att jag har varit inne på Ven med Linus och hans släkt, det vart rätt så trevligt. Shila fick följa med och hon älskade det, hon fick ju lov att gå omkring utomhus, i koppel dock.

Kan fortsätta med att en vårdtagare har dött. Sorgligt, men det var nog bäst för henne. Detta ledde till omplaceringar för en massa vikarier, själv har jag hamnat på ett annat boende, 2 minuters gångavstånd hemifrån. Lagom långt! Jag vill inte påstå att jag trivs lika bra där som på det andra stället men det funkar, det är ok. Nästa vecka ska jag dock jobba för bemanningen och det betyder att jag kan hamna precis var som helst. Mindre ok.

Sen har jag varit på liseberg med pappa, syster och bror. Alltid lika kul. Tur med vädret hade vi också. Vi hade dock hoppats på regn fram till 3 tiden så att vi slapp stå i kö. Så blev det inte utan det var solsken hela dagen men dock inte allt för mycket folk. 10 minuter i kö var nog det längsta. Det är ju överkommligt.

Jag och Linus håller på att inreda med lite nytt här hemma och det blir tjusigt. Imorgon ska vi iväg till ikea en omgång till för en ny matta och lite annat smått och gott. Linus har dessutom köpt en ny TV, 42". Ooohja!

Jag har nyss satt mig ner med en skål fruktsallad och glass, hur smarrigt som helst. Speciellt när det är 30 grader i lägenheten. Men innan jag satt mig ner för att avnjuta min fruktsallad med glass fick jag lov att döda en äcklig äckel-spindel. Stor som ett hus var den, stänkte gjorde det när jag mosade den. Dom har förmodligen ett bo utanför vårt fönster för varje kväll är där minst 3 st som möter sin överman. Och öppet måste vi ha så varmt som vi har det.

Nej, nu ska jag försöka städa undan lite skit som bara ligger här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback