Jag hatar att diska

Ni vet hur jag altid klagar på vår disk. Den blir större och större för varje sekund om går. Ja, det känns så iallafall. Och alla som tjatar om att diska efter varje måltid. Ja, det låter lätt och bra men vafan, om jag lagar mat vill jag först äta den och äter jag den blir jag mätt och när jag blir mätt vill jag vila och när jag väl har börjat vila vill jag helst vila fram till sängdax. Ni förstår vart jag vill komma va?

Nu har vi fått en diskmaskin, en bänkdiskmakin. Smidigt och bra.
Helt underbart. Jag har redan lastat in massa disk i den och det stinker något så fruktansvärt där inne. Den funkar nämligen inte. Eller funkar gör den men inte för tillfället, vi måste köpa ett nytt munstycke för att kunna koppla in den till vår vask. Och det ska vi försöka få tag på imorgon. Tack till  Bodil för vår nyfunna vän.

Nu ska vi se på en film, Gökboet. Får hoppas att den är bra och att vi över huvud taget hör ljudet, det blåser nämligen stom utomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback