Jordbävning

Ja, det kan väl inte vara någon som missat att vi faktiskt har haft en jordbävning här i Sverige, närmre bestämt i Skåne. Jag vaknade 06:20 av att hela huset skakade, i ett ryck satte både jag och Linus oss upp i sängen chockade och förstod inte vad som hände. Jag trodde bestämt att jag skulle dö, tankarna som flög runt i huvudet var att ett plan hade störtat eller att en lastbil hade kört in i huset. När det sen slutade återgick jag till vardagen, jag gjorde mig i ordning inför jobbet och cyklade iväg till stationen. Väl på jobb pratade alla om det och det var först då jag fick reda på att det var en jordbävning det handlade om. Satan vad rädd jag var men det var ju en effektiv väkarkloka iallafall.

Snart är det julafton också, av någon anledning har jag ingen julkänsla över huvud taget. Min förra arbetsgivare vill tydligen inte betala ut min lön heller så några julklappar lär det inte bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback