Internet, cola & humor.

Onsdag idag. Vilket också betyder.. .. .. Men in trees! Tiden går så galet fort, jag hinner knappt med. Ahja, igår tog jag hem min kära hund till Linus och hade henne över natten, imorse gick vi ut en runda och hon fick gjort vad hon skulle. När vi går tillbaka står där en kvinna med sin son precis utanför dörren dit vi ska gå in. Hon står och samtalar med en vännina (förmodar jag) och hennes son springer och leker runt i källartrappan. När han får syn på mig och hunden skiner han upp som en sol, hälsar glatt och vill klappa hunden. Med världens argaste röst skriker mamman "NEJ, rör inte hunden. Den förra kissade på dig" Haha, jag kunde inte annat än skratta. Jag vet att min hund aldrig hade kissat på honom, men vem är jag att säga till mamman vad hennes son får och inte får göra.. Så jag gick snabbt in i trappan och fortsatte skratta.

Internet blev installerat där hemma idag, en trevlig kille kom och fixade det mitt i Oprah! Men hallå, det var det väl värt?

Jag och min bror har nyss varit och pantat på Ica, vi skramlade ihop närmare 100 kr varav 23 kr var mammas (med vänner?) ölburkar och resten var våra colaflaskor. Man kan nog säga att vi är lite smått beroende av cola, jag vill helst inte erkänna det, men folk som känner mig har nog anat det ett bra tag! Det hela började när vi flyttade in till stan och bosatte oss i en lägenhet rakt över Videomix. Jag var inte världens bästa skolelev och var inte på plats i skolan förän efter middag. Varje dag innan jag tog bussen (som stannade precis utanför) gick jag in på Videomix och handlade 2st 33cl för att vakna till liv. Och sen har det bara flytit på. Men jag vill fortfarande påstå att jag klarar mig utan cola.

Senare idag ska jag gå hem till Linus igen, hoppas på att han fixar klart med skrivbordet så att det kommer på plats. Jag hoppas dock inte för mycket eftersom jag tror att det lockar lite mer med internet för hans del. Får han igång det idag så får jag nöja mig med katt-sällskap och Men in trees på lill-tv:n.

Nu ska jag gå och hitta på något annat, vad vet jag inte. Kanske vara lite störig inne på min brors rum
Adjö folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback