Tidiga mornar

.. I detta hushållet är vi alltid uppe tidigt. Nej inte riktigt, idag är tvättdag, 07:00 - 14:00. Nu har jag iallafall tråkigt så därför tänkte jag passa på att säga mitt om även denna deltävlig i melodifestivalen! Here it goes


BWO
En typiskt bwo låt, medryckande, lite trevligt att se på och ett förbannat ovanligt utseenden. Till en början gillade jag inte den så värst mycket, men efter repriserna blev den faktiskt tillräckligt bra för att förtjäna en plats direkt till Globen!

Mickey Huskic'
En låt på bosniska i den svenska uttagningen? Nja jag tvivlar. Engelska går väl bra, fört förstår näst intill alla. För övrigt var den tråkig och dålig!

Frida feat Headline
Jag ska erkänna att jag hade höga förväntningar på just dessa människor. Jag gillar Fridas röst, jag gillar hennes glada melodier. Till en början lät det bra, medryckande musik, dock ett litet minus på texten. Den lät för "15-årings-fest" i mina öron. Men jag tyckte att dom förtjänade en plats till andra chansen!

Therese Andersson
Opera? Nejtack! Therese Andersson? Jatack! Jag gillar Nightwish, jag gillar Therese. Hennes låt var en kopia av Nightwish´s gamla sköna låtar. Stuket, musiken, rösten. Nice! Dock saknades det liiiite mer fart och fläkt, lite mansröst här och var hade inte heller skadat. Men då hade man lika bra kunnat lyssna på Nightwish, och vad hade det varit för kul? Nej, hon skulle direkt till globen!

Patrik Isaksson
Patrik i all ära. Men låten var tråkig. Jag vet inte vad jag har att tillägga?

Caracola
Nej, nej, nej. Jag är trött på tjejband med fula danser och korta klänningar. Låten då? Nejtack, den vart väl inte vrdelös men inte heller bra.

Ainbuski
Ainbusk, ainbusk, ainbusk. Tyvärr. Slö och tråkig låt.

Eskobar
Utan tvekan bäst ikväll. Har svårt att förstå att dom faktiskt kom sist. Ofattbart i mina ögon. MEN, jag är inte riktigt säker på om dom hade kunnat komma så långt med den låten, så det vart väl kanske det bästa som hände. Men jag tycker at dom skulle fått en andra chans.



Nej, nu ska jag ner i tvättstugan. Jag får väl gå ner själv, Linus sover på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback