plattång

För oss som inte är födda med rakt hår, som ibland vill ha det..
Att platta håret med plattång kan vara skadligt för håret om det utsätts för den värmen dagligen, om man dessutom fönar håret innan kan ni kanske själv räkna ut vad som händer. Jag själv plattar faktiskt håret så gott som dagligen men har inte riktigt brytt mig om att det faktiskt skadar håret. Men för drygt ett år sedan var det så pass skadat så det slutade med att jag fick klippa mig super kort. Men med en himla massa inpackning och en ny plattång med en laserstråle som skonar/reparerar och gör håret mjukt och fint har det blivit tjockare och finare igen!



Den jag använder är Redken All Soft inpackning
Finns säkert att köpa hos vissa frisörer, men här har ni ett stort sortiment och aningen billigare!
(Ett tips utöver detta är att använda något som skyddar håret mot värmen. Ni hittar det på samma sida under rubriken Plattänger/värme därefter går ni inte på plattångsprodukter) Vill även påpeka att sidan har super bra produkter!

Plattången jag har är en GA.MA Ceramic Laser Ion
Även den finns att köpa hos frisörer, kanske lite dyrare. Annars hittar ni den här.

Kommentarer
Postat av: Therese

hejsan du hade varit inne o kommenterat min nogg ( www.nogg.se/ellypelly.. vet ej vem du är men är tacksam för kommentaren :D..kram

2008-01-04 @ 00:44:58
Postat av: Therese

hej igen.. vad e din msn?:).. kommer fortfarande ej ihåg dig :(

2008-01-04 @ 20:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback