Hiss eller diss

Ja, god afton!
Melodifesivalen. Mina vänner, idag är jag i chock. Idag var det bra låtar. Varför i hela fridens namn väljer dom att ha alla bra låtar till sista uttagningen? Det är ju bara idioti om man frågar mig. Jag menar, folk som åkte ut idag i detta startfältet hade varit 10 gånger bättre än andra som gick till final i andra uttagningar. Galet!

Här kommer iallafall mitt tycke om kvällens alla låtar.

Niklas Strömstedt
Niklas är Niklas och Niklas har några bra låtar. Han ser dessutom trevlig ut. Låten därimot var inte lika trevlig. Där var väl inga större fel,som jag sa idigare så hade den varit 10 gånger bättre än Christer Sjögren!

Calaisa
Jag gillade den där låten som gick så mycket på reklamen när dom släppte sin skiva.("you can take the train girl") något sådant gick den. Men denna låter var tyvärr aningen för slö för min smak. Återigen bättre än Christer Sjögren!

Daniel Mitsogiannis
Golvmoppen. Det hade ju faktiskt inte skadat att fixa till håret lite. Låten därimot var väl helt okej, framträdandet var lite väl slibbigt och tråkigt. Dock! Ännu en gång.. bättre än Christer Sjögren!

Linda Bengtzing
Förbannat snygg frisyr må jag säga (likadan som jag, lite kortare dock) Hon är snygg, hon bjuder på sig själv och låten var faktiskt ganska så medryckande. Dock hade jag kunnat nöja mig med andra chansen.

Nordman
NORDMAN! Mina förfavoriter, åh vad jag önskar att låten hade varit bra. För om sanningen ska fram så var det inte mycket att hänga i julgranen, tyvärr! Men hey, Nordman är Nordman och för det ska dom ha en plas till andra chansen! (man kan ju lära sig att gilla låten)

Sibel
Sorry, Sibel. Jag gillade henne i Idol. Hon har skön röst, men låten var dessvärre ingen hit. Jag gillar inte ballader, det är tråkigt och passar inte alls in i melodifestivalen. Även hon bättre än Christer Sjögren!

Fronda
Hiphop i melodifestivalen? Jatack. Jag gillade låten, den var bra, glad och väl framförd. Enligt mig skulle han haft en plats direkt till globen.

Charlotte Perrelli
Haha, för det första, allt detta snack om hur smal hon är. Löjligt! Kvinnan är kring 1.60 lång och väger kring 50 kg. Vilket är fullt normalt, nästan precis vad hon ska väga. Jag tyckte hon var snyggare än någonsin. Låten då? Jodå, den lyckades hon också med. Väl godkänd! Direkt till globen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback