Humor på Ica & Nordman

Idag vart jag och min kära bror ute på äventyr då vi skulle handla cigg. Först for han iväg själva, men han fick ju inte lov att handla då han inte är 18 år gammal. Istället fick jag följa med och då gick vi till en annan affär för att slippa skämmas. Väl där hade dom inte mammas cigaretter, men jag och Marcus fick våra. (nej, jag köpte inte ut, han klarade sig bra själv) Jag fick snällt gå in på Ica för att få tag i mammas Right mentol 100. Där inne var det lång kö. Redan när vi kom in i affären hörde man en äldre man skrika och gapa. Vi ställde oss i kön, framför oss stod en liten tjej, chansar på 10 år gammal. Mannen höll på att tjata ihjäl henne om att han skulle köpa ett choklad till henne. Men hon ville inte ha. Han var inte nykter och hade lite problem med balansen. I vilket fall som helst bad han mig ta ett marabou åt honom och det gjorde jag. Han bad kassörskan att slå in det sen gav han det till tösen som såg ut att villa gå under jorden. Under tiden han had stått och tjatat på henne sa Marcus "säg att du vill ha det" ungefär 10 gånger. Vi ville hemskt gärna ha chokladen. När vi alla var klara och ute från affären gick vi samma håll som tösen, rätt som det var kastade hon ifrån sig chokladen och jag och Marcus blev hysteriska. Med snabba steg gick vi fram och letade efter chokladen längs vägen. Till sist hittar vi det, precis utanför grinden vi ska in genom.. Det var ju givet, det var addresserat till oss helt enkelt. Tack lilltösen!

Och nu sitter jag här i soffan igen.
Linus spelar och jag bloggar. Himla trevligt förhållande vi har, vi gör så mycket tillsammans! Ahja, idag ska vi faktiskt göra en sak tillsammans, eller två till och med. Vi ska på middag hem till hans kusin och hennes pojkvän. Sen ska vi faktiskt kolla på melodifestivalen! Mitt tycke kommer ni säkerligen att få ta del av lite senare. Ikväll är det ju Nordman för sjutton gubbar! Ni som inte käner mig kanske inte förstår. Men Nordman.. Nordman är bland det bästa jag vet. Jag har alla deras skivor, jag kan alla låtar, jag är helt enkelt ett troget fan. Jag är uppväxt med Nordman. Födelsedagar, familjestunder, resor, lekar.. allt. Nordman har funnits där varje gång, på hög volym i högtalarna, en pappa i shorts som dansar, en mamma som jagar småbrödrarna och jag som bara sitter och lyssnar. Än idag älskar jag deras musik. Och jag har höga förväntningar inför ikväll.

Bara för att jag tycker att det ser trevligt ut vill jag bjud på lite bilder.



                                         
Mysljus                                    Målar-Linus                              Resultatet

                                         
Sötkatten                                Myskatten                                Mög-krig-spelet

                    
Blommigt värre                        Tacos till middag



Nu ska jag ner i tvättstugan. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback