Tidig morgon

God morgon!
Hah, jag tror inte att jag skrivit god morgon tidigare? Det hör ju inte till (min) vardag att vara uppe såhär tidigt. Det är bara tråkigt på TV:n och jag har ont i magen. Jag har faktiskt varit uppe ett tag, redan vid 6 vaknade jag av att kattskrället stod i fönstret och gnällde. Efter det kunde jag inte somna om. Värre vart det igår natt. Jag hade jäätte svårt för att somna, jag låg och vred och vände i evigheter. Det hade varit snöstorm hela kvällen/natten så det vart bara en tidsfråga innan de skulle komma och ploga. Och ja.. dom kom.. lagom till jag nyss hade somnat. Sjukt förbannad blev jag, det lät så sjukt mycket. När jag vant mig vid tanken att dom skulle hålla på här ett tag börjar katten att springa runt och leka med luften och vara allmänt knäpp. Efter det börjar hon bita i en kartong och jag tvingas gå upp och ta bort kartongen och alla dessa småbitar hon lyckats bita sönder på den lilla tiden. Sen kunde jag somna om ungefär samtidigt som Linus väckarklocka ringde.

Idag ska jag fara iväg och handla, jag ska städa och jag ska diska. Jag känner mig som världens hemmafru. Det saknas bara en man och några barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback