Underbara dag!

Äntligen, äntligen, äntligen!
Jag kan nu säga -jag har fått ett jobb!
Varför jag är så sjukt glad vet jag inte, men det är jag iallafall. Det kanske är fel att kalla det ett jobb, eller ja det är ju ett jobb men dock bara i 5 veckor, kanske mer. Med 0 utbildning, 0 erfarenheter lyckades jag få ett sommarvikariat på ett handikappshem. Helt underbart. Det kanske låter dumt i vissa öron, med det är vad jag alltid velat jobba med. Och som min kära farmor lägger fram det "Får man bara in en tå är det bra" Och mina goda vänner, jag har fått in en tå, lilletån räcker för min del. För efter denna sommaren kommer jag ha en erfarenhet att skriva ner på mitt CV. Kanske lyckas jag få timanställning och vet ni vad jag kan göra då? Jo, då kan jag jobba och plugga till undersköterska på distans. Precis som mina planer lyder. Ahja, nu ska jag inte ta för mycket förgivet, men det ser ljust ut, gott folk, det ser ljust ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback