Konsten att diska

När där är ett berg av disk ute i köket, när det stinker gammal mat och dryck.
Då är det på tiden att diska!

Jag har tråkigt nog fått ta tag i detta idag då Linus tydligen strejkar. Det blev nämligen inget diskande i badkaret, nej det fick ligga kvar där tills jag fick nog och iallafall bar ut det i köket, sen har det dock fått stå där ett tag. Men idag tog jag som sagt var tag i det, det luktade för fasen död fisk.

Efter att ha stått och diskat alla bestick och tallrikar förtjänar jag en paus. Så här sitter jag med russin till fingrar och en röd cirkel i pannan. (Jag står alltid och lutar mig mot skåpen ovanför.) Nu väntas bara glasen och allt annat som inte tillhör bestick eller tallrikar.



Exakt 2 veckor till Tunisien idag.
Imorgon är det arbetsintervju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback