Ingenting är bra nog för mina katter

Jag har tidigare nämt att vår yngsta katt är lite av en stirr-katt. Hon springer runder, jagar sig själv och dammet som träder fram av fartvindarna, hon springer på väggar och har vid ett tillfälle kommit så högt upp att hon nuddade vid taket. Hon har helt enkelt energi så det räcker och blir över.

Vid andra tillfällen har jag nämt att vi bor på en vindsvåning, att det är bastu hos oss på sommaren, men det börjar redan nu. Dessutom har vi ingen möjligehet att kunna vädra för att katterna rymmer ut på taket.

För att då slå två flugor i en smäll kom Linus på en klog idé. Vi bygger en katt-balkong!
Vår äldsta katt har tidigare varit utekatt och visst märker vi att hon hemskt gärna vill ut igen, dessutom har lillkatten fått smak på utelivet då hon alltid får följa med på våra utflykter, men att förbli en utekatt får vänta tills jag får ett hus på landet - med understruket får ett hus på landet.

Katt-balkong, alltså.
Sagt och gjort, här har ni resultatet och lite andra sommriga bilder.


   

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback