Det blev mörkt

För ett par dagar sedan gick en propp hos oss, hela storarummet slocknade. Unga och dumma som vi är har vi inga proppar hemma, vad ska man med det till? Nej, så Linus byta ut den mot en annan istället. Toan fick vara utan ström istället. När han satte i denna på nytt smällde den med detsamma. Då hade vi alltså två mörklagda rum. Han försökte igen med sovrumsbelysningen. Denna gången funkade det. Stora rummet kunde nu användas, dock inte toan, sovrummet eller köket. Jag fick till slut ge mig ut på jakt efter proppar, jag fann några hos mamma som jag duktigt satte i på nytt. Dock vägrade en av de gamla släppa taget och jag blev förbannad. Efter 10 minuters bankande kallade jag på min bror som är något starkare än vad jag är och bad honom få ut skitet, om den så skulle gå i bitar. Ut skulle den!



Ja, den gick sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback