En smula rädsla

Som belöning för att jag jobbar så hårt tillät jag mig själv att få slumra till på soffan. Jag vaknar dock (vad jag tror) av tredje världskriget. Det visar sig bara vara ett oväder som är på ingång, katterna flög under soffan då det smällde till och jag var halvvägs upp i luften. Det blixtrar så det blir som mitt på ljusa dagen, golvet skakade en aning och ett billarm sattes igång, ja det var nästan som en skräckfilm här hemma hos mig, fattas bara att strömmen går. Sen rycker jag på axlarna och ser ner på katerna som är rädda och stela som pinnar, för att påpeka att det faktiskt bara är reg och åska. Jag får ta in vår kattbalkong, stänga fönstret och lagom då jag är klar lugnar det ner sig igen.
Var det lönt, kan jag tycka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback