Nedräkningen är i full gång

Nu har jag bara 4 arbetsdagar kvar innan jag får avnjuta 4 veckor semester!
Dock kunde denna veckan börjat bättre. Jag vaknar av spöregn och kyla, jag går till bussen och blir dyngsur, jag kommer till tågstationen och får se att tåget är 20 minuter försenat. Tåget kommer, vi hoppar på. Halvvägs till Lund ropar dom ut i högtalarna att alla som ska till Lund får hoppa av i Kävlinge för att byta tåg. Det gör vi, redan 20 minuter sena. Även nästa tåg lämnar stationen sent och jag kommer försent till jobbet. MEN, denna gången var det ta mig fan inte mitt fel!

Det värsta är att detta kommer pågå fram till början av augusti, dom gör tydligen spårändringar. Ja, om skånetrafiken inte skärper till sig kommer jag fundera kring att ta körkort. Då förlorar dom 900:- i månaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback