Man får lov att vara dum

Idag på jobbet hjälpte jag en äldre dam, hon blev så glad och tacksam för min fenomenala förmåga att hjälpa en dam i nöd. Ja, samtalet hade ju börjat med att hon grät och det var (och jag citerar) knarkarnas fel, dom hade minsann satt henne i klistret efter all hennes godhet. Vid slutet av vårt samtal tackar hon återigen och säger att "nu får du lov att synda efter en sådan hjälteinsats till en gammal dam som mig"


Jag tog henne på allvar och syndade då jag på tågstationen gick förbi en kvinna som släpade på tre väskor upp för trappan och stannade titt som tätt för att ta nya tag. Jag tänkte fråga om hon behövde hjälp, men jag lät bli. Förlåt väsk-kvinnan, men jag fick lov att synda, för idag har jag redan gjort en hjälteinsats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback