Nu är jag trött på detta!

När ska jag någonsin få lov att må bra och njuta fullt ut av det?
Är det inte mensvärk är det halsfluss och är det inte feber så är det ta mig fan något annat. Denna gången är det magens tur att få sig en omgång. Ja, jag vaknar på morgonen med världens smärtor kring magsäcken, det gör så fruktansvärt ont att det enda jag förmår mig till att göra är att ligga där, med knäna uppe i ansiktet och vänta i 30 minuter tills det börjar göra mindre ont. Sen mår jag bra ett tag fram tills nästa attack. Smärtorna blir starkare men mindra långvariga under dagens gång. Och jag vill bara gråta! Nu har jag visseligen fått ett par tabletter som sägs hjälpa, men jag märker förståss ingen skillnad. Vad leder detta till? Jo, jag blir sur och grinig, jag förlorar pengar och jag får leva livet som en gammal pensionär.

Vafan, ge mig lite morfin istället så att jag kan jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback