En komplimang står högt

Någon gång i veckan går jag in om ICA för att handla, mestadels cola men också chips eller choklad ibland och väldigt sällan någon form av mat. Men de tre senaste gångerna har en tjej varit där. Första gången satt hon i kassan och sa "Hej Sandra" vart på jag hälsade tillbaka, funderade hur fasen hon visste vad jag hette, log och gick ut från affären. Andra gången är hon ute i affären, jag kommer med cola och chips påväg mot kassan, hon hälsar och jag hälsar tillbaka. "Du, det är inte helg idag" säger hon och syftar på mina varor. "Jodå, efter jobbet är det alltid helg" säger jag och ler innan jag går vidare mot kassan. Vid detta tillfället hade jag kommit underfund med vem den där tjejen är. Det är en tjej jag umgicks med ganska mycket för en 5-6 år sedan.

Tredje gången går hon och fyller på varor i förbutiken:

- Hallå, du är ju alltid här!
- Nejdå, du är här bara varje gång jag är här.
- Ja, jag jobbar ju.
- Ja, jag har nyss kommit hem från jobbet jag med.
- Jaså, vad jobbar du med?
- Jag jobbar på en kundtjänst i Lund.

Sedan är det min tur i förbutiken och jag går fram till kassan för att förnya mitt tågkort. Därefter går jag in i affären för att handla cola och mat. Då jag står i kassan för att betala kommer hon igen, Angelica. Till sin kollega i kassan berättar hon att jag jobbar på en kundtjänst och sitter i telefon dagarna i ända. Sedan tillägger hon "Fan, jag trodde att det var fula människor som satt i telefon"

Just nu känner jag att jag vill bli bästis med henne.
Och jag hade inte ens sminkat mig, fixat håret eller noppat ögonbrynen!

Kommentarer
Postat av: Becka

Hahaha!! På vår kundtjänst är det näääästan bara snygga tjejer som jobbar! :) I alla fall du, ja och några till!



Ser fram emot fredag, tjejen! :)

2009-05-12 @ 20:05:34
URL: http://beckasinnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback