Varför är du målvakt?

Som ni vet har jag länge spelat innebandy. Det har pågått sedan jag var 10-11 år gammal och jag älskar det! Jag får ofta frågan varför jag är målvakt och jag har inte kunnat ge något direkt svar på varför. Det började väl egentligen med att jag var för dålig för att spela ute.

Sen gillar jag att stå i centrum, jag gillar att känna mig behövd. När jag tar på mig mina stora byxor, min skyddsväst och hjälmen, ja är jag i min egen värld. Mitt uppdrag är enkelt, bollen ska förbli utanför mina stolpar. Jag gillar att rädda hela laget, jag gillar tanken på att dom inte klarar sig utan mig.


Varför blev du målvakt?
Jag är egoistisk!




Dessutom ser man tuff ut när man har stora blåmärken




Kommentarer
Postat av: pappa

Ja så tänkte jag redan som back att ingen skulle förbi.Och nu vill man ju hålla nollan som målvakt.

2010-02-20 @ 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback