Besatt av renligheten

Katten har blivit steriliserad. Hon var inte alls glad över detta, hon tittade surt och gick in i saker. När hon går in i någonting stannar hon upp, hon fryser till is. Hon ligger mest och sover, det har hon gjort nu i 4 dagar. Hon ska ligga på oss, hela tiden. Skulle vi gå någonstans, ja då följer hon efter och ska upp igen.

Vi brukar ta av hennes krage när hon ska äta, då brukar vi klia henne runt halsen och hon njuter. Ni kan tro att hon njuter. Ikväll fick hon extra lyx, hon fick vara utan krage i Linus famn i säkert 5-10 minuter. Jag har aldrig sett en katt slicka sig så mycket. Tungan gick i ett, hon var besatt. Ögonen var så stora dom kunde vara, hon reagerade inte på något. Vilken befrielse! Sen åkte kragen på igen och katten slocknar.

Funkar det likadant på människor undrar jag?
Då vet jag vad mina barn ska få!


                                       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback